Technik reklamy
Okres nauki: 5 lat
Technik reklamy to bardzo ciekawy i posiadający dużą przyszłość zawód. Łączy wiedzę ekonomiczną, organizacyjną, plastyczną, psychologiczną, a także lingwistyczną. Zdobyta wiedza i umiejętności umożliwią absolwentom pozyskanie ciekawej pracy w szeroko rozumianej reklamie, która jest nieodłącznym elementem gospodarki rynkowej.
Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik reklamy, jest przygotowanie absolwenta do wykonywania usług reklamowych, pozyskiwania zleceń i pośrednictwa w ich wykonywaniu oraz wyszukiwania klientów zainteresowanych konkretnymi usługami reklamowymi. Penetruje rynek potencjalnych odbiorców reklamowych i gromadzi o nich informacje. Prowadzi rozmowy z potencjalnymi klientami i doradza przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu z usług reklamowych. Promuje oferowane usługi reklamowe, gromadzi informacje o firmach konkurencyjnych.
Absolwentów szkół podstawowych zainteresowanych nauką w zawodzie technik reklamy powinny cechować:
- komunikatywność,
- łatwość nawiązywania kontaktów,
- umiejętność prowadzenia negocjacji,
- stosowanie zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
- kreatywność,
- zmysł plastyczny,
- dobry ogólny stan zdrowia.
Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie technik reklamy będzie przygotowany do wykonywania następujących zadań zawodowych:
- przygotowania oferty produktów i usług reklamowych,
- prowadzenia sprzedaży produktów i usług reklamowych,
- organizacji i prowadzenia kampanii reklamowej,
- tworzenia przekazu reklamowego,
- projektowania środków reklamowych,
- tworzenia planu medialnego,
- przygotowywania środków reklamowych,
- badania skuteczności reklamy,
- podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej.
Po skończonej szkole będziesz umiał:
- organizować sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamy,
- przygotowywać produkcje filmów reklamowych i reklam radiowych,
- organizować produkcje dźwiękowych nagrań reklamowych,
- planować, rezerwować i dokonywać zakupu powierzchni i czasu reklamowego w różnych rodzajach mediów,
- testować projekty i przekazy reklamowe przed ich publikacją,
- oceniać skuteczność i efektywność kampanii reklamowej,
- tworzyć wizualizacje, identyfikacje firm i produktów (znaki graficzne i logotypy),
- tworzyć teksty, slogany reklamowe i scenariusze reklam radiowych i telewizyjnych,
- obsługiwać programy graficzne: Ilustrator, Photoshop, CorelDraw,
- organizować działalność wystawienniczą oraz sprzedaż reklamy,
- organizować promocje sprzedaży towarów i usług reklamowych,
- współpracować z klientami, firmami polskimi i zagranicznymi,
- oceniać komunikacyjną, artystyczną i estetyczną wartość przygotowanych reklam,
- sporządzać budżet kampanii reklamowej,
- pozyskiwać informacje o aktualnych trendach w reklamie,
- porozumiewać się w języku obcym w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań zawodowych,
- przestrzegać przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej oraz ochrony środowiska,
- organizować stanowisko pracy zgodnie z wymaganiami ergonomii,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących działalności gospodarczej,
- przestrzegać przepisów prawa dotyczących wykonywanych zadań zawodowych,
- udzielać pierwszej pomocy poszkodowanym w wypadkach przy pracy,
- kierować zespołem pracowników,
- korzystać z różnych źródeł informacji oraz z doradztwa specjalistycznego,
- przygotować projekt z uwzględnieniem różnych technik druku.
KWALIFIKACJE JAKIE ZDOBĘDZIESZ PO UKOŃCZENIU SZKOŁY TO:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego
- PGF.08. Zarządzanie kampania reklamowa
I co dalej? …
Technik reklamy będzie przygotowany do podjęcia pracy między innymi:
- w agencji reklamowej,
- działach marketingu i reklamy przedsiębiorstw,
- w biurze ogłoszeń środków masowego przekazu,
- w środkach masowego przekazu (radio, telewizja, prasa),
- prowadząc własną działalność gospodarczą.