uczniowie szkoły

27 kwietnia 2013 roku w auli Centrum Kształcenia Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej, uczniowie technikum ekonomicznego Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w składzie: Katarzyna Adamus, Jakub Kamiński oraz Sebastian Cholewa pod opieką swojej nauczycielki Pani Karoliny Góralczyk po raz kolejny zostali finalistami VIII edycji ogólnopolskiego konkursu na „Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości” (NZP). Tym razem na szczeblu ogólnopolskim, walcząc o podium z jedenastoma drużynami z całego kraju zajęli III miejsce. W etapie regionalnym, który odbył się 18 kwietnia w Krakowie, wywalczyli dla siebie indeksy oraz wycieczkę do Europarlamentu w Brukseli, teraz otrzymali Micro wieże firmy Samsung. W ten sposób uczniowie dołączyli do grona najbardziej przedsiębiorczych osób w Polsce! 

Uczennica Zespołu Szkół nr 3 w Wadowicach - Klaudia Gwóźdź została finalistką V Olimpiady Wiedzy Hotelarskiej, która odbyła się  w Kołobrzegu w dniach 16-19 kwietnia 2013r. 

Zajęła 4 miejsce i tym samym uzyskała zwolnienie z pierwszej części egzaminu zawodowego (testu pisemnego). Tematem przewodnim olimpiady było „Funkcjonowanie gastronomii w hotelarstwie”.

Dnia 14 Stycznia 2013 r. w Gminnym Ośrodku Kultury w Mucharzu odbył się kurs „Animacji czasu wolnego w turystyce i hotelarstwie” zorganizowany przez klasę I H - hotelarzy. Kurs poprowadził trener animacji Tomasz Misztal z firmy Stageman Polska – lidera animacji w Polsce.

Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej w Radio Kraków w dniu 06.06.2012r.

W dniu 06 czerwca 2012r. uczniowie Technikum nr 2 kształcącego w zawodzie technik organizacji reklamy odbyli staż - wizytę zawodoznawczą w Radio Kraków, realizowaną w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce".

Osobą, która oprowadzała młodzież i opowiadała o radiu był znany krakowski radiowiec - Grzegorz Bernasik. W trakcie wizyty zawodoznawczej uczestnicy przyglądali się pracy reporterów, mieli okazję poznać jak przygotowywane są rozmowy z gośćmi, jak odbywają się wejścia radiowców na antenę, w jaki sposób prezentowane są wiadomości. Uczniowie zobaczyli, w jaki sposób reżyser komunikuje się ze studiem.

Podczas stażu zostały zrealizowane następujące cele:

  • zapoznano młodzież z historią Radia Kraków,
  • przedstawiono bieżącą działalność radia, w tym również działalność reklamową,
  • przedstawiono nowoczesne techniki radiowe,
  • omówiono zasady budowania pomieszczeń, w których nagrywa się dźwięk aby uzyskać jak najlepsze efekty akustyczne,
  • młodzież miała możliwość zajęcia miejsca przed mikrofonem oraz poznania wyposażenie studia nagrań,
  • zaprezentowano miejsca pracy spikerów, reporterów i dziennikarzy radiowych,
  • młodzież zwiedziła duże studio nagrań im. Romany Bobrowskiej.

Uczniowie nabyli umiejętność korzystania z technik radiowych z uwzględnieniem możliwości dotyczących reklam, poznali procedury nagrywania audycji. Zaplanowane cele stażu - wizyty zawodoznawczej zostały zrealizowane.

mgr Monika Wiercimak
mgr Barbara Popek

  • r1
  • r2
  • r3
  • r4

Simple Image Gallery Extended


Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej do Parku Handlowego FUTURA w Modlniczce w dniu 01.06. 2012r.

W dniu 1 czerwca 2012r. uczniowie kształcący się w zawodzie technik ekonomista pod opieka pani Alicji Michniak i pani Jadwigi Matejko uczestniczyli w stażu - wizycie zawodoznawczej do Parku Handlowego FUTURA w Modlniczce.

Wizyta ta rozpoczęła się w sali "Manifestacja stylu". Najpierw Dyrektor Grzegorz Filipczyk zapoznał uczestników z historią, charakterystyką i strategią rozwoju firmy. Przybliżył zarządzanie centrum handlowym, strukturę organizacyjną, rolę serwisów zewnętrznych w funkcjonowaniu centrum. Następnie przedstawione zostały działania marketingowe, organizowanie reklamy dla Futura Park, eventy, nośniki reklamy, kampanie, ambiente. Uczestnicy mieli możliwość poznania strefy dostaw, pasaż handlowy, system porządkowania centrum handlowego, pracę serwisów zewnętrznych. Futura Park posiada certyfikat potwierdzający prawidłowe gospodarowanie odpadami.

Centrum zostało otwarte 19.10.2011r. Faktory jest to pierwsze w Polsce centrum handlowe typu outlet, gdzie znajdują się najlepsze marki międzynarodowe i polskie. Wszystkie produkty w Faktory można kupić od 30% do 70% taniej przez cały rok. Właścicielem Parku Handlowego Futura jest Neinver - firma hiszpańska działająca na europejskim rynku.

Centrum zlokalizowane jest w Modlniczce położonej w pobliżu północno - zachodniej granicy Krakowa. Można tutaj znaleźć ponad 100 polskich i zagranicznych marek, np. Reebok, Nike, Puma, Reserved.

Kraków to miasto z wielowiekowymi tradycjami handlowymi. Park Handlowy Futura to ponad 42 tys. m2 powierzchni handlowej rozmieszczonej na dwóch poziomach, dostępne jest także ok. 1400 miejsc dla samochodów.

Uczniowie poznali zasady funkcjonowania centrum handlowego. Zwrócili uwagę, jak ważna jest praca w zespole, porozumienie między pracownikami i wiążące ich relacje. Każdy z pracowników dobrze wykonując powierzone mu zadanie ma wpływ na rozwój centrum handlowego i jego pozycję na rynku. Dobre i mądre decyzje zarządu pozwalają na wzbogacanie asortymentu i oferty handlowej. Dzięki temu Park Handlowy Futura cieszy się uznaniem wśród klientów. Każdy z nich jest przekonany, że zakupy w tym centrum są opłacalne i korzystne.

Na zakończenie wizyty zawodoznawczej odbył się quiz. Uczestnicy udzielili odpowiedzi na temat działalności Futura Park. Najlepsi otrzymali od firmy nagrody.

Celem wizyty zawodoznawczej było zapoznanie uczniów z historią i charakterystyką firmy, zapoznanie z agencją reklamową i jej rolą w działaniach marketingowych centrum handlowego, kampanią otwarcia firmy, nośnikami reklamy, komercjalizacją powierzchni i pozyskiwaniem najemców, zarządzaniem centrum handlowym, rolą serwisów zewnętrznych w funkcjonowaniu centrum handlowego. Cele stażu - wizyty zawodoznawczej zostały w pełni zrealizowane.

mgr Jadwiga Matejko
mgr inż. Alicja Michniak

  • f1
  • f2
  • f3
  • f4
  • f5

Simple Image Gallery Extended

Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej do Karczmy "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój 30.05.2012r.

W dniu 30.05.2012r. kl. 2g i 1k wraz z opiekunami panią Renatą Bizoń, panią Anną Gibas oraz panią Anną Knapik brały udział w stażu - wizycie zawodoznawczej w Karczmie "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce".

W Karczmie "Gościnna Chata" uczniowie zostali zapoznani ze zwyczajami żywieniowymi i tradycjami ludności Łemków żyjącej na ziemiach Beskidu Niskiego. Właściciele przedstawili strukturę organizacyjną karczmy, pokazali obiekt gastronomiczny i pokoje gościnne, przyległe zabudowania wchodzące w skład obiektu. Uczestnicy wizyty zawodoznawczej mogli podziwiać wystrój wnętrza chaty, pokoi urządzonych w stylu łemkowskim. Całość karczmy posiada stylowe tradycyjne meble, białe kredensy, stoły, krzesła, zaplecze kuchenne dawne i nowoczesne.

Młodzież została zapoznana ze zwyczajami żywieniowymi Łemków: co jadano, jakie potrawy przetrwały do dnia dzisiejszego i jak są przygotowywane, z czego i według jakich receptur się je sporządza, oraz jak zachowywali się Łemkowie podczas posiłków przy stole. Następnie uczniowie zostali przeszkoleni w zakresie BHP.

Jedna grupa uczniów przeszła do kuchni urządzonej w dawnym stylu, w której znajduje się trzon kuchenny i piec chlebowy opalany drewnem. Druga grupa przeszła do kuchni, wyposażonej w nowoczesne urządzenia Uczniowie w strojach roboczych, po zapoznaniu się z tradycyjnymi recepturami przystąpili do sporządzania potraw pod nadzorem fachowców.

Potrawy sporządzane według starych receptur nosiły nazwy:

  • War z komperami i zlepieńcami /kwaśnica z ziemniakami i pierogami/
  • Kiesełycia z komperami /żur kiszony z mąki owsianej z ziemniakami/
  • Hałuszki /kluski z ciasta ziemniaczanego polane stopioną słoniną/
  • Zlepieńce ze śliwką w sosie miodowym /pierogi ze śliwką suszoną/
  • Tartianyk /ciasto ziemniaczane pieczone w liściu kapusty/
  • Kiszeniaki /gołąbki w liściu z kiszonej kapusty/
  • Mastiło/Mastyło
  • Rogaliki z różą

W czasie wykonywania potraw uczniowie zadawali instruktorom pytania dotyczące tajników kulinarnych.

Po sporządzeniu w/w potraw uczniowie mogli degustować, zachwycać się smakami kuchni Łemkowskiej.

Wizyta zawodoznawcza w Karczmie "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój dała odczuć uczniom inny wymiar sztuki gotowania. Odkryli, że z naturalnych produktów spożywczych np. pochodzących z lasu, ogrodu lub pola można wyczarować smakowite potrawy, a do tego pięknie udekorowane.

mgr Renata Bizoń
Anna Gibas
mgr inż. Anna Knapik

  • g
  • g10
  • g11
  • g12
  • g13
  • g14
  • g15
  • g16
  • g17
  • g2
  • g3
  • g4
  • g5
  • g6
  • g7
  • g8
  • g9

Simple Image Gallery Extended

Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej do ING Banku Śląskiego Region Korporacyjny oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w dn. 28 i 29.05. 2012r.

W dniach 28-29 maj 2012r. klasa 3a wraz z opiekunami panią Wiesławą Opyrchał i panią Alicją Michniak brała udział w stażu - wizycie zawodoznawczej w ING Banku Śląskim Region Korporacyjny w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce". Celem naszego wyjazdu było zapoznanie się z zasadami funkcjonowania banku komercyjnego, poznanie oferty produktów bankowych oraz zapoznanie z rynkiem kapitałowym, obrotem papierami wartościowymi i zasadami funkcjonowania Giełdy Papierów Wartościowych.

Pierwszym punktem wizyty zawodoznawczej było zapoznanie się z funkcjonowaniem działu korporacyjnego w ING Banku Śląskim. Od pierwszych chwil pobytu w banku spotkaliśmy się z bardzo miłym przyjęciem i pozytywnym nastawieniem do dalszej wizyty. Mieliśmy przyjemność poznać osobiście Dyrektora Regionalnego ds. korporacyjnych pana Karola Stasińskiego, który stał się jednocześnie przewodnikiem jednej z grupy. Po kilku ciepłych słowach zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: jedną jak już wspomnieliśmy oprowadzał dyrektor, a drugą zajął się Dyrektor Oddziału ds. Korporacyjnych pan Jarosław Sadowski. Każda z grup zobaczyła w jaki sposób odbywa się praca w różnego rodzaju działach i pododdziałach banku. W trakcie zwiedzania mogliśmy zaobserwować oprócz codziennych czynności wykonywanych w banku jego piękne, nowoczesne a zarazem funkcjonalne wnętrze w charakterystycznych barwach dla ING Banku Śląskiego: pomarańczowym i białym. Widzieliśmy różne specjalizacje, którymi zajmują się pracownicy banku m.in.: analityków, doradców, radców prawnych, prawników. Zaobserwowaliśmy, że wszyscy noszą charakterystyczny, bardzo elegancki strój w stylu biznesowym: panie noszą ciemne spódnice i białe bluzki, a panowie garnitury, koszule i krawaty. Po krótkim poznaniu banku udaliśmy się do sali konferencyjnej, gdzie została dla nas przygotowana wcześniej prezentacja multimedialna dotycząca funkcjonowania Banku Centralnego i Banków Komercyjnych. Dzięki niej poznaliśmy strukturę bankowości w Polsce. Dwupoziomowa struktura systemu bankowego oznacza, że na pierwszym poziomie znajduje się Narodowy Bank Polski, pełniący funkcję banku centralnego. Natomiast drugi poziom tworzą banki operacyjne, czyli wszystkie banki poza bankiem centralnym. Odrębną strukturę tworzy w Polsce sektor bankowości spółdzielczej. System bankowy w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest zbiorem wszystkich banków prowadzących na terenie kraju działalność. Ponadto do polskiego systemu bankowego należy również zaliczyć: Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), która sprawuje nadzór nad działalnością banków, Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG), który najprościej mówiąc, chroni wkłady pieniężne na rachunkach bankowych osób fizycznych i prawnych, nie mających możliwości samodzielnej oceny sytuacji, której w zaufaniu powierzają swoje pieniądze, Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR), a także Związek Banków Polskich (ZBP). Po ciekawej prezentacji dyrektorzy zaproponowali i przeprowadzili quiz, który miał na celu podsumowanie zdobytej wiedzy. Zostaliśmy podzieleni na 4 grupy. Rywalizacja była zacięta i bardzo wyrównana, jednak zwycięzca mógł być tylko jeden. Zwycięską drużyną została grupa II, która została nagrodzona słodkim upominkiem, a każdy uczestnik prezentacji otrzymał mały prezent z logo banku. Na zakończenie naszej wizyty oczywiście zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, skosztowaliśmy pysznych przekąsek i w ten sposób upłynął pierwszy dzień naszego stażu - wizyty w banku. Zakwaterowaliśmy się w Hostelu Służewiec i w czasie wolnym w godzinach wieczornych mogliśmy zobaczyć piękną Starówkę Warszawy oraz podziwiać stolicę nocą.

W drugim dniu po śniadaniu udaliśmy się ponownie do ING Banku Śląskiego do Jednostek Regionu Detalicznego. Tam również podobnie jak w pierwszym dniu zostaliśmy miło przyjęci przez panią Dyrektor Regionu Detalicznego Aleksandrę Ślęzak. Natomiast w odróżnieniu od dnia poprzedniego, swoją wizytę zawodoznawczą rozpoczęliśmy od prezentacji multimedialnej, która dostarczyła nam informacji na temat działu detalicznego banku oraz zapoznaliśmy się z ofertą produktów bankowych. Dowiedzieliśmy się od doradcy finansowego, na czym polega m.in. Private Banking lub Personal Banking. W trakcie prezentacji mieliśmy możliwość również wykazać się zdobytą wiedzą i otrzymać nagrody. Oprócz tego każdy z uczestników otrzymał teczkę z materiałami dotyczącymi funkcjonowania ING Banku Śląskiego i jego ofert. Następnie zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i udaliśmy się do poszczególnych oddziałów gotówkowych i bezgotówkowych ING Banku Śląskiego na terenie Warszawy w celu poznania m.in.: zasad funkcjonowania tych oddziałów oraz procedur związanych z zakładaniem konta bankowego, przelewami, wpłatami, wypłatami, obsługą bankomatów i wpłatomatów, nowoczesnym wystrojem wnętrz oddziałów oraz standardami pracy.

Po południu wyruszyliśmy w kierunku ostatniego punktu naszego stażu zawodoznawczego - Giełdy Papierów Wartościowych. Tam zapoznaliśmy się z rynkiem kapitałowym obrotem papierami wartościowymi i zasadami funkcjonowania GPW. Poznaliśmy również symbole giełdy i ich znaczenie: logo - graficzny symbol Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie kryje trzy litery jej nazwy - GPW, logo powstało razem z giełdą w 1991r.; byk 10-lecia - uformowany z kart ceduły giełdowej, powstał w 10 rocznicę funkcjonowania Giełdy, jest symbolem hossy; byk 15-lecia - stalowy byk giełdowy, młodszy brat "byka z kart ceduły", powstał podczas uroczystych obchodów 15-lecia Giełdy; schody ruchome - najdłuższe schody giełdowe ruchome symbolizujące dwie sytuacje jakie mogą zaistnieć na giełdzie: hossę, czyli okres wzrostu kursów (część biegnąca w górę, w Polsce to "schody Byka"), bessę, czyli okres spadku kursów (część biegnąca w dół, to "schody Niedźwiedzia"); sala notowań - nazywana tradycyjnie parkietem giełdowym, to jedno z najważniejszych miejsc na Giełdzie; ściana multimedialna - przedstawia informacje dotyczące m.in.: kursów akcji poszczególnych spółek, ich wzrosty i spadki, wskazania głównych indeksów giełdowych oraz dane o rynku pochodnym, na tablicy widnieje wykres zgodny z indeksem WIG20; dzwon giełdowy - codziennie tradycyjnym i symbolicznym uderzeniem dzwonu ogłasza się otwarcie i zamknięcie sesji giełdowej. Mogliśmy zaobserwować w jaki sposób odbywają się transakcje na parkiecie giełdowym, mieliśmy możliwość skorzystać z ruchomych schodów znajdujących się w centrum Giełdy. Ok. godz. 16.00 bardzo zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wadowic.

Podsumowując tą dwudniową wizytę zawodoznawczą możemy bez chwili zawahania stwierdzić, że wniosła ona bardzo wiele do procesu zdobywania naszego doświadczenia zawodowego. Dzięki niej poznaliśmy, jak wygląda praca w bankowości od podszewki. Mogliśmy w niepowtarzalny sposób obcować z centrum naszej gospodarki jakim jest Giełda Papierów Wartościowych. Zdobyliśmy dużo informacji potrzebnych w naszym zawodzie o podłożu finansowo - ekonomicznym, które z pewnością będą przydatne w dalszym życiu codziennym i zawodowym.

mgr Wiesława Opyrchał
mgr inż. Alicja Michniak

  • ing
  • ing2
  • ing3
  • ing4
  • ing5
  • ing6

Simple Image Gallery Extended

W dniu 27 września 2012r. uczniowie Technikum nr 2 w zawodzie technik organizacji reklamy uczestniczyli w stażu - wizycie zawodoznawczej w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w Studiu Filmów Rysunkowych Se-Ma-For w Bielsku-Białej.

Pracownik Studia Filmów Rysunkowych zaprosił uczestników stażu wizyty zawodoznawczej na ciekawą prelekcję dotyczącą historii studia oraz procesu produkcji filmu animowanego. Mogliśmy się dowiedzieć, jak powstawały pierwsze filmy rysunkowe, jak zmieniał się proces tworzenia. Prześledziliśmy sposób ożywiania postaci, ich ruchów. Dowiedzieliśmy się, jak powstawała ścieżka muzyczna do filmów, dekoracje filmowe oraz efekty specjalne. Wszystko to zaprezentowane zostało nam w studiu filmowym, gdzie powstawały najbardziej znane kreskówki bielskiego studia.

Następnie udaliśmy się do profesjonalnej pracowni montażu filmów rysunkowych, zaprezentowano, w jaki sposób twórcy przemieniają scenariusz w film przy pomocy licznych kamer, reflektorów, kolorowych filtrów. Nakręcanie filmów jest bardzo skomplikowanym procesem połączonym z zastosowaniem efektów świetlnych. Uczestnicy prześledzili rolę światła i gra światłem oraz przebieg dnia pracy przy montażu filmu.

Uczestnicy poznali dekoracje filmowe, farby, profesjonalne stoły kreślarskie, nowoczesny sprzęt, używany do produkcji współczesnych filmów rysunkowych. Uczestnicy zobaczyli, w jaki sposób pracuje współczesny grafik i twórca filmów animowanych z nowoczesnymi programami komputerowymi, czy też, jak pracuje kreślarz, dźwiękowiec. Poza tym z bliska zapoznali się z pracą scenografa, montażysty, reżysera.

Na koniec stażu wizyty zawodoznawczej uczestnicy obejrzeli najnowszy odcinek nowej produkcji bielskiego studia: Kuba i Śruba. Było to bardzo interesujące przeżycie, gdyż serial ten dopiero powstaje i jest nowością na rynku.

Ostatnim punktem zwiedzania była sala kinowa, gdzie można było cofnąć się w czasy dzieciństwa i obejrzeli przygody Bolka i Lolka, Reksia, a także Lisa Leona.

Na koniec stażu - wizyty zawodoznawczej w Studiu Filmów Rysunkowych wszyscy zrobili pamiątkowe zdjęcia.

Wizyta w Studiu Filmów Rysunkowych była bardzo udana. Na żywo można było dotknąć historii studia, poznać dokładnie proces produkcji filmu rysunkowego oraz zobaczyć, jak wielki wkład pracy potrzebny jest do stworzenia 10-minutowej kreskówki, na którą w dzieciństwie czekało się z utęsknieniem.

Cele takie jak: poznanie procesu produkcji filmu animowanego, wzbogacenie wiedzy na temat scenariusza filmowego, scenopisu, animacji, efektów specjalnych, rola filmu w działaniach marketingowych, zostały w pełni zrealizowane.

Opiekunowie:
Anna Bieniek
Ewa Gal
Jolanta Skoczylas

  • bb
  • bb2
  • bb3
  • bb4

Simple Image Gallery Extended


W dniu 15 października 2012r. uczniowie Technikum nr 2 kształcącego w zawodzie technik organizacji reklamy odbyli staż - wizytę zawodoznawczą w Telewizji Polskiej S.A. Oddział w Krakowie, realizowaną w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce".

Podczas stażu zostały zrealizowane następujące cele:

  • zapoznano młodzież z historią Telewizji Polskiej, a konkretnie oddziału TVP w Krakowie,
  • przedstawiono bieżącą działalność telewizji, w tym również działalność reklamową,
  • przedstawiono nowoczesne techniki multimedialne do przygotowania wizualizacji cyfrowej studia, w którym m.in. nagrywa się prognozę pogody,
  • młodzież miała możliwość poznania zasad oświetlania i udźwiękowienia studia telewizyjnego,
  • zaprezentowano miejsce pracy spikerów, reporterów i dziennikarzy,
  • młodzież zwiedziła studio, z którego nadaje się program "Kronika",
  • młodzież zwiedziła magazyn, gdzie przechowuje się elementy scenografii dla Teatru Telewizji i innych programów o tematyce historycznej.

Zaplanowane cele stażu - wizyty zawodoznawczej zostały zrealizowane.

Zwiedzanie telewizji było dobrze zorganizowane. Zostaliśmy życzliwie i miło przyjęci przez pracowników telewizji.

Opiekunowie:
Monika Niedziela
Tomasz Widlarz

  • telewizja2
  • telewizja3
  • tlewizja

Simple Image Gallery Extended


Uczniowie technikum ekonomicznego z Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach w składzie: Katarzyna Adamus, Jakub Kamiński, Sebastian Cholewa zdobyli I miejsce w etapie regionalnym VIII edycjikonkursu na „Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości 2013”. Finał odbył się 18 kwietnia 2013r. w auli Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. prof. Józefa Tischnera w Krakowie.Pokonując pozostałe dziewięć drużyn z małopolski uczniowie wywalczyli dla siebie indeksy na kierunku Zarządzanie, wycieczkę do Europarlamentu w Brukseli oraz kursy przedmaturalne, nurkowania, a także książki o tematyce biznesowej.

Zarząd Powiatu w Wadowicach wraz z Zespołem Szkół nr 3 w Wadowicach im. ks. prof. Józefa Tischnera zorganizował IX Targi Edukacyjno-Wydawniczo-Informacyjne, które odbyły się 17 kwietnia 2013 r. w Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach przy ulicy Wojska Polskiego 13. 

IV miejsce w województwie małopolskim w tenisie stołowym drużynowym dziewcząt

04.04.2013 r w Hali sportowej „Gorce” w Nowym Targu  rozegrany został wojewódzki finał Małopolskiej Licealiady  w Tenisie Stołowym Drużynowym  Dziewcząt pod patronatem honorowym Marka Sowy – Marszałka Województwa Małopolskiego. 

Nasza Wspaniała reprezentacja w składzie:

Turniej Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menadżerskich organizowany jest przez Stowarzyszenie Dyrektorów i Nauczycieli Twórczych i Aktywnych Szkół Zawodowych w porozumieniu z Fundacją Liceów Handlowo-Kupieckich. 

Celem Turnieju jest:

 - podnoszenie wiedzy zawodowej uczniów kształcących się w technikach ekonomicznych i handlowych; 

-  promowanie uczniów posiadających ponadprzeciętną wiedzę i zdolności menadżerskie;

-  kształtowanie postaw przedsiębiorczych;

-  rozwijanie motywacji do doskonalenia umiejętności handlowych i menadżerskich.

Uczniowie z klasy 3a, 4a i 4i pod opieką Pani Krystyny Hałat uczestniczyli 

w Studium Kompetencji Społecznych uzyskując odpowiednie certyfikaty. Studium to zorganizowała Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie i obejmowało ono cykl spotkań seminaryjnych o następującej tematyce:

- Cywilizacja informatyczna szanse i zagrożenia- prof. zw. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej organizowana jest przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne przy współudziale  Ministerstwa Edukacji Narodowej od 1987/1988 roku.

Jej celem jest edukacja ekonomiczna młodzieży, umacnianie wiedzy o współczesnej gospodarce oraz wspieranie rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych. Przyjęta formuła olimpiady ma na celu zarówno sprawdzenie zdobytej wiedzy ekonomicznej, jak i sprzyjanie rozwojowi samodzielnego myślenia. 

 

Aktualności szkolne

Ważne ogłoszenie

Ogłoszenia - Projekt T-G CKZiU II

bip

tablica malopolska

covid19

  ■    Plan lekcji