uczniowie szkoły

Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej do Karczmy "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój 30.05.2012r.

W dniu 30.05.2012r. kl. 2g i 1k wraz z opiekunami panią Renatą Bizoń, panią Anną Gibas oraz panią Anną Knapik brały udział w stażu - wizycie zawodoznawczej w Karczmie "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce".

W Karczmie "Gościnna Chata" uczniowie zostali zapoznani ze zwyczajami żywieniowymi i tradycjami ludności Łemków żyjącej na ziemiach Beskidu Niskiego. Właściciele przedstawili strukturę organizacyjną karczmy, pokazali obiekt gastronomiczny i pokoje gościnne, przyległe zabudowania wchodzące w skład obiektu. Uczestnicy wizyty zawodoznawczej mogli podziwiać wystrój wnętrza chaty, pokoi urządzonych w stylu łemkowskim. Całość karczmy posiada stylowe tradycyjne meble, białe kredensy, stoły, krzesła, zaplecze kuchenne dawne i nowoczesne.

Młodzież została zapoznana ze zwyczajami żywieniowymi Łemków: co jadano, jakie potrawy przetrwały do dnia dzisiejszego i jak są przygotowywane, z czego i według jakich receptur się je sporządza, oraz jak zachowywali się Łemkowie podczas posiłków przy stole. Następnie uczniowie zostali przeszkoleni w zakresie BHP.

Jedna grupa uczniów przeszła do kuchni urządzonej w dawnym stylu, w której znajduje się trzon kuchenny i piec chlebowy opalany drewnem. Druga grupa przeszła do kuchni, wyposażonej w nowoczesne urządzenia Uczniowie w strojach roboczych, po zapoznaniu się z tradycyjnymi recepturami przystąpili do sporządzania potraw pod nadzorem fachowców.

Potrawy sporządzane według starych receptur nosiły nazwy:

  • War z komperami i zlepieńcami /kwaśnica z ziemniakami i pierogami/
  • Kiesełycia z komperami /żur kiszony z mąki owsianej z ziemniakami/
  • Hałuszki /kluski z ciasta ziemniaczanego polane stopioną słoniną/
  • Zlepieńce ze śliwką w sosie miodowym /pierogi ze śliwką suszoną/
  • Tartianyk /ciasto ziemniaczane pieczone w liściu kapusty/
  • Kiszeniaki /gołąbki w liściu z kiszonej kapusty/
  • Mastiło/Mastyło
  • Rogaliki z różą

W czasie wykonywania potraw uczniowie zadawali instruktorom pytania dotyczące tajników kulinarnych.

Po sporządzeniu w/w potraw uczniowie mogli degustować, zachwycać się smakami kuchni Łemkowskiej.

Wizyta zawodoznawcza w Karczmie "Gościnna Chata" w Wysowej Zdrój dała odczuć uczniom inny wymiar sztuki gotowania. Odkryli, że z naturalnych produktów spożywczych np. pochodzących z lasu, ogrodu lub pola można wyczarować smakowite potrawy, a do tego pięknie udekorowane.

mgr Renata Bizoń
Anna Gibas
mgr inż. Anna Knapik

  • g
  • g10
  • g11
  • g12
  • g13
  • g14
  • g15
  • g16
  • g17
  • g2
  • g3
  • g4
  • g5
  • g6
  • g7
  • g8
  • g9

Simple Image Gallery Extended

Sprawozdanie ze stażu - wizyty zawodoznawczej do ING Banku Śląskiego Region Korporacyjny oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w dn. 28 i 29.05. 2012r.

W dniach 28-29 maj 2012r. klasa 3a wraz z opiekunami panią Wiesławą Opyrchał i panią Alicją Michniak brała udział w stażu - wizycie zawodoznawczej w ING Banku Śląskim Region Korporacyjny w Warszawie oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce". Celem naszego wyjazdu było zapoznanie się z zasadami funkcjonowania banku komercyjnego, poznanie oferty produktów bankowych oraz zapoznanie z rynkiem kapitałowym, obrotem papierami wartościowymi i zasadami funkcjonowania Giełdy Papierów Wartościowych.

Pierwszym punktem wizyty zawodoznawczej było zapoznanie się z funkcjonowaniem działu korporacyjnego w ING Banku Śląskim. Od pierwszych chwil pobytu w banku spotkaliśmy się z bardzo miłym przyjęciem i pozytywnym nastawieniem do dalszej wizyty. Mieliśmy przyjemność poznać osobiście Dyrektora Regionalnego ds. korporacyjnych pana Karola Stasińskiego, który stał się jednocześnie przewodnikiem jednej z grupy. Po kilku ciepłych słowach zostaliśmy podzieleni na dwie grupy: jedną jak już wspomnieliśmy oprowadzał dyrektor, a drugą zajął się Dyrektor Oddziału ds. Korporacyjnych pan Jarosław Sadowski. Każda z grup zobaczyła w jaki sposób odbywa się praca w różnego rodzaju działach i pododdziałach banku. W trakcie zwiedzania mogliśmy zaobserwować oprócz codziennych czynności wykonywanych w banku jego piękne, nowoczesne a zarazem funkcjonalne wnętrze w charakterystycznych barwach dla ING Banku Śląskiego: pomarańczowym i białym. Widzieliśmy różne specjalizacje, którymi zajmują się pracownicy banku m.in.: analityków, doradców, radców prawnych, prawników. Zaobserwowaliśmy, że wszyscy noszą charakterystyczny, bardzo elegancki strój w stylu biznesowym: panie noszą ciemne spódnice i białe bluzki, a panowie garnitury, koszule i krawaty. Po krótkim poznaniu banku udaliśmy się do sali konferencyjnej, gdzie została dla nas przygotowana wcześniej prezentacja multimedialna dotycząca funkcjonowania Banku Centralnego i Banków Komercyjnych. Dzięki niej poznaliśmy strukturę bankowości w Polsce. Dwupoziomowa struktura systemu bankowego oznacza, że na pierwszym poziomie znajduje się Narodowy Bank Polski, pełniący funkcję banku centralnego. Natomiast drugi poziom tworzą banki operacyjne, czyli wszystkie banki poza bankiem centralnym. Odrębną strukturę tworzy w Polsce sektor bankowości spółdzielczej. System bankowy w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest zbiorem wszystkich banków prowadzących na terenie kraju działalność. Ponadto do polskiego systemu bankowego należy również zaliczyć: Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), która sprawuje nadzór nad działalnością banków, Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG), który najprościej mówiąc, chroni wkłady pieniężne na rachunkach bankowych osób fizycznych i prawnych, nie mających możliwości samodzielnej oceny sytuacji, której w zaufaniu powierzają swoje pieniądze, Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR), a także Związek Banków Polskich (ZBP). Po ciekawej prezentacji dyrektorzy zaproponowali i przeprowadzili quiz, który miał na celu podsumowanie zdobytej wiedzy. Zostaliśmy podzieleni na 4 grupy. Rywalizacja była zacięta i bardzo wyrównana, jednak zwycięzca mógł być tylko jeden. Zwycięską drużyną została grupa II, która została nagrodzona słodkim upominkiem, a każdy uczestnik prezentacji otrzymał mały prezent z logo banku. Na zakończenie naszej wizyty oczywiście zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, skosztowaliśmy pysznych przekąsek i w ten sposób upłynął pierwszy dzień naszego stażu - wizyty w banku. Zakwaterowaliśmy się w Hostelu Służewiec i w czasie wolnym w godzinach wieczornych mogliśmy zobaczyć piękną Starówkę Warszawy oraz podziwiać stolicę nocą.

W drugim dniu po śniadaniu udaliśmy się ponownie do ING Banku Śląskiego do Jednostek Regionu Detalicznego. Tam również podobnie jak w pierwszym dniu zostaliśmy miło przyjęci przez panią Dyrektor Regionu Detalicznego Aleksandrę Ślęzak. Natomiast w odróżnieniu od dnia poprzedniego, swoją wizytę zawodoznawczą rozpoczęliśmy od prezentacji multimedialnej, która dostarczyła nam informacji na temat działu detalicznego banku oraz zapoznaliśmy się z ofertą produktów bankowych. Dowiedzieliśmy się od doradcy finansowego, na czym polega m.in. Private Banking lub Personal Banking. W trakcie prezentacji mieliśmy możliwość również wykazać się zdobytą wiedzą i otrzymać nagrody. Oprócz tego każdy z uczestników otrzymał teczkę z materiałami dotyczącymi funkcjonowania ING Banku Śląskiego i jego ofert. Następnie zostaliśmy podzieleni na 3 grupy i udaliśmy się do poszczególnych oddziałów gotówkowych i bezgotówkowych ING Banku Śląskiego na terenie Warszawy w celu poznania m.in.: zasad funkcjonowania tych oddziałów oraz procedur związanych z zakładaniem konta bankowego, przelewami, wpłatami, wypłatami, obsługą bankomatów i wpłatomatów, nowoczesnym wystrojem wnętrz oddziałów oraz standardami pracy.

Po południu wyruszyliśmy w kierunku ostatniego punktu naszego stażu zawodoznawczego - Giełdy Papierów Wartościowych. Tam zapoznaliśmy się z rynkiem kapitałowym obrotem papierami wartościowymi i zasadami funkcjonowania GPW. Poznaliśmy również symbole giełdy i ich znaczenie: logo - graficzny symbol Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie kryje trzy litery jej nazwy - GPW, logo powstało razem z giełdą w 1991r.; byk 10-lecia - uformowany z kart ceduły giełdowej, powstał w 10 rocznicę funkcjonowania Giełdy, jest symbolem hossy; byk 15-lecia - stalowy byk giełdowy, młodszy brat "byka z kart ceduły", powstał podczas uroczystych obchodów 15-lecia Giełdy; schody ruchome - najdłuższe schody giełdowe ruchome symbolizujące dwie sytuacje jakie mogą zaistnieć na giełdzie: hossę, czyli okres wzrostu kursów (część biegnąca w górę, w Polsce to "schody Byka"), bessę, czyli okres spadku kursów (część biegnąca w dół, to "schody Niedźwiedzia"); sala notowań - nazywana tradycyjnie parkietem giełdowym, to jedno z najważniejszych miejsc na Giełdzie; ściana multimedialna - przedstawia informacje dotyczące m.in.: kursów akcji poszczególnych spółek, ich wzrosty i spadki, wskazania głównych indeksów giełdowych oraz dane o rynku pochodnym, na tablicy widnieje wykres zgodny z indeksem WIG20; dzwon giełdowy - codziennie tradycyjnym i symbolicznym uderzeniem dzwonu ogłasza się otwarcie i zamknięcie sesji giełdowej. Mogliśmy zaobserwować w jaki sposób odbywają się transakcje na parkiecie giełdowym, mieliśmy możliwość skorzystać z ruchomych schodów znajdujących się w centrum Giełdy. Ok. godz. 16.00 bardzo zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wadowic.

Podsumowując tą dwudniową wizytę zawodoznawczą możemy bez chwili zawahania stwierdzić, że wniosła ona bardzo wiele do procesu zdobywania naszego doświadczenia zawodowego. Dzięki niej poznaliśmy, jak wygląda praca w bankowości od podszewki. Mogliśmy w niepowtarzalny sposób obcować z centrum naszej gospodarki jakim jest Giełda Papierów Wartościowych. Zdobyliśmy dużo informacji potrzebnych w naszym zawodzie o podłożu finansowo - ekonomicznym, które z pewnością będą przydatne w dalszym życiu codziennym i zawodowym.

mgr Wiesława Opyrchał
mgr inż. Alicja Michniak

  • ing
  • ing2
  • ing3
  • ing4
  • ing5
  • ing6

Simple Image Gallery Extended

W dniu 27 września 2012r. uczniowie Technikum nr 2 w zawodzie technik organizacji reklamy uczestniczyli w stażu - wizycie zawodoznawczej w ramach projektu Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce w Studiu Filmów Rysunkowych Se-Ma-For w Bielsku-Białej.

Pracownik Studia Filmów Rysunkowych zaprosił uczestników stażu wizyty zawodoznawczej na ciekawą prelekcję dotyczącą historii studia oraz procesu produkcji filmu animowanego. Mogliśmy się dowiedzieć, jak powstawały pierwsze filmy rysunkowe, jak zmieniał się proces tworzenia. Prześledziliśmy sposób ożywiania postaci, ich ruchów. Dowiedzieliśmy się, jak powstawała ścieżka muzyczna do filmów, dekoracje filmowe oraz efekty specjalne. Wszystko to zaprezentowane zostało nam w studiu filmowym, gdzie powstawały najbardziej znane kreskówki bielskiego studia.

Następnie udaliśmy się do profesjonalnej pracowni montażu filmów rysunkowych, zaprezentowano, w jaki sposób twórcy przemieniają scenariusz w film przy pomocy licznych kamer, reflektorów, kolorowych filtrów. Nakręcanie filmów jest bardzo skomplikowanym procesem połączonym z zastosowaniem efektów świetlnych. Uczestnicy prześledzili rolę światła i gra światłem oraz przebieg dnia pracy przy montażu filmu.

Uczestnicy poznali dekoracje filmowe, farby, profesjonalne stoły kreślarskie, nowoczesny sprzęt, używany do produkcji współczesnych filmów rysunkowych. Uczestnicy zobaczyli, w jaki sposób pracuje współczesny grafik i twórca filmów animowanych z nowoczesnymi programami komputerowymi, czy też, jak pracuje kreślarz, dźwiękowiec. Poza tym z bliska zapoznali się z pracą scenografa, montażysty, reżysera.

Na koniec stażu wizyty zawodoznawczej uczestnicy obejrzeli najnowszy odcinek nowej produkcji bielskiego studia: Kuba i Śruba. Było to bardzo interesujące przeżycie, gdyż serial ten dopiero powstaje i jest nowością na rynku.

Ostatnim punktem zwiedzania była sala kinowa, gdzie można było cofnąć się w czasy dzieciństwa i obejrzeli przygody Bolka i Lolka, Reksia, a także Lisa Leona.

Na koniec stażu - wizyty zawodoznawczej w Studiu Filmów Rysunkowych wszyscy zrobili pamiątkowe zdjęcia.

Wizyta w Studiu Filmów Rysunkowych była bardzo udana. Na żywo można było dotknąć historii studia, poznać dokładnie proces produkcji filmu rysunkowego oraz zobaczyć, jak wielki wkład pracy potrzebny jest do stworzenia 10-minutowej kreskówki, na którą w dzieciństwie czekało się z utęsknieniem.

Cele takie jak: poznanie procesu produkcji filmu animowanego, wzbogacenie wiedzy na temat scenariusza filmowego, scenopisu, animacji, efektów specjalnych, rola filmu w działaniach marketingowych, zostały w pełni zrealizowane.

Opiekunowie:
Anna Bieniek
Ewa Gal
Jolanta Skoczylas

  • bb
  • bb2
  • bb3
  • bb4

Simple Image Gallery Extended


W dniu 15 października 2012r. uczniowie Technikum nr 2 kształcącego w zawodzie technik organizacji reklamy odbyli staż - wizytę zawodoznawczą w Telewizji Polskiej S.A. Oddział w Krakowie, realizowaną w ramach projektu "Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce".

Podczas stażu zostały zrealizowane następujące cele:

  • zapoznano młodzież z historią Telewizji Polskiej, a konkretnie oddziału TVP w Krakowie,
  • przedstawiono bieżącą działalność telewizji, w tym również działalność reklamową,
  • przedstawiono nowoczesne techniki multimedialne do przygotowania wizualizacji cyfrowej studia, w którym m.in. nagrywa się prognozę pogody,
  • młodzież miała możliwość poznania zasad oświetlania i udźwiękowienia studia telewizyjnego,
  • zaprezentowano miejsce pracy spikerów, reporterów i dziennikarzy,
  • młodzież zwiedziła studio, z którego nadaje się program "Kronika",
  • młodzież zwiedziła magazyn, gdzie przechowuje się elementy scenografii dla Teatru Telewizji i innych programów o tematyce historycznej.

Zaplanowane cele stażu - wizyty zawodoznawczej zostały zrealizowane.

Zwiedzanie telewizji było dobrze zorganizowane. Zostaliśmy życzliwie i miło przyjęci przez pracowników telewizji.

Opiekunowie:
Monika Niedziela
Tomasz Widlarz

  • telewizja2
  • telewizja3
  • tlewizja

Simple Image Gallery Extended


Uczniowie technikum ekonomicznego z Zespołu Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach w składzie: Katarzyna Adamus, Jakub Kamiński, Sebastian Cholewa zdobyli I miejsce w etapie regionalnym VIII edycjikonkursu na „Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości 2013”. Finał odbył się 18 kwietnia 2013r. w auli Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. prof. Józefa Tischnera w Krakowie.Pokonując pozostałe dziewięć drużyn z małopolski uczniowie wywalczyli dla siebie indeksy na kierunku Zarządzanie, wycieczkę do Europarlamentu w Brukseli oraz kursy przedmaturalne, nurkowania, a także książki o tematyce biznesowej.

Zarząd Powiatu w Wadowicach wraz z Zespołem Szkół nr 3 w Wadowicach im. ks. prof. Józefa Tischnera zorganizował IX Targi Edukacyjno-Wydawniczo-Informacyjne, które odbyły się 17 kwietnia 2013 r. w Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. J. Tischnera w Wadowicach przy ulicy Wojska Polskiego 13. 

IV miejsce w województwie małopolskim w tenisie stołowym drużynowym dziewcząt

04.04.2013 r w Hali sportowej „Gorce” w Nowym Targu  rozegrany został wojewódzki finał Małopolskiej Licealiady  w Tenisie Stołowym Drużynowym  Dziewcząt pod patronatem honorowym Marka Sowy – Marszałka Województwa Małopolskiego. 

Nasza Wspaniała reprezentacja w składzie:

Turniej Wiedzy i Umiejętności Handlowo-Menadżerskich organizowany jest przez Stowarzyszenie Dyrektorów i Nauczycieli Twórczych i Aktywnych Szkół Zawodowych w porozumieniu z Fundacją Liceów Handlowo-Kupieckich. 

Celem Turnieju jest:

 - podnoszenie wiedzy zawodowej uczniów kształcących się w technikach ekonomicznych i handlowych; 

-  promowanie uczniów posiadających ponadprzeciętną wiedzę i zdolności menadżerskie;

-  kształtowanie postaw przedsiębiorczych;

-  rozwijanie motywacji do doskonalenia umiejętności handlowych i menadżerskich.

Uczniowie z klasy 3a, 4a i 4i pod opieką Pani Krystyny Hałat uczestniczyli 

w Studium Kompetencji Społecznych uzyskując odpowiednie certyfikaty. Studium to zorganizowała Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie i obejmowało ono cykl spotkań seminaryjnych o następującej tematyce:

- Cywilizacja informatyczna szanse i zagrożenia- prof. zw. dr hab. inż. Ryszard Tadeusiewicz

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy Ekonomicznej organizowana jest przez Polskie Towarzystwo Ekonomiczne przy współudziale  Ministerstwa Edukacji Narodowej od 1987/1988 roku.

Jej celem jest edukacja ekonomiczna młodzieży, umacnianie wiedzy o współczesnej gospodarce oraz wspieranie rozwoju uczniów szczególnie uzdolnionych. Przyjęta formuła olimpiady ma na celu zarówno sprawdzenie zdobytej wiedzy ekonomicznej, jak i sprzyjanie rozwojowi samodzielnego myślenia. 

 

W marcu w naszej szkole wykłady dotyczące ekonomii przeprowadzili wykładowcy oraz studenci wyższych uczelni.

- 5 marca wykłady nt. „Prawno-psychologiczne konsekwencje uzyskania pełnoletniości”, które poprowadził przedstawiciel Wyższej Szkoły Finansów i Prawa z Bielska Białej. 

W prelekcjach brali udział uczniowie klas maturalnych.

- 11 marca warsztaty dot. rozwiązywania zadań biznesowych tzw. Case Study, które  poprowadziła przedstawicielka Studenckiego Forum Biznes Center Club. W zajęciach brali udział uczniowie zainteresowani kolejną edycją konkursu „Na Najlepsze Zajęcia z Przedsiębiorczości 2013”

                       

Poniżej znajdują zdjęcia przeprowadzonych warsztatów biznesowych.

  • IMG_5984
  • IMG_5986
  • IMG_5991
  • IMG_5996
  • IMG_5999

Simple Image Gallery Extended

Wystawa prezentuje prace uczniów Technikum Organizacji Reklamy przy Zespole Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach. Zespół Szkół nr 3 jako pierwszy w powiecie wprowadził kształcenie w ramach tego kierunku 4 lata temu. W bieżącym roku szkolnym kierunek ukończy pierwsza grupa uczniów- klasa 4i, której wystawa jest dedykowana.

Szkoła Mistrzów na Festiwalu Zawodów w Małopolsce

 W dniach 21. do 23 marca 2013r. odbyły się po raz pierwszy w Krakowie z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego Targi Edukacyjne – Festiwal Zawodów w Małopolsce pod hasłem „Wybierz swój kierunek!”. Targi Edukacyjne otworzył uroczyście Wicemarszałek Województwa Małopolskiego – Roman Ciepiela. Na hali przy ul. Centralnej prezentowane były w 7 sektorach zawody, których wyuczyć się można w 53 małopolskich szkołach ponadgimnazjalnych. Do udziału w Festiwalu Zawodów został zaproszony Zespół Szkół nr 3 im. ks. prof. Józefa Tischnera w Wadowicach. 

Dnia 22.03.2013r. odbył się Rajd „Powitanie Wiosny” zorganizowany przez Oddział PTTK „Ziemia Wadowicka”. Wzięli w nim udział uczniowie należący do SKKT „Horyzont” oraz nauczyciele pani Aleksandra Gębala i pan Tomasz Skowron - nasz przewodnik. Wyruszyliśmy spod Kościoła Grobu Matki Bożej w Brodach (który wraz pozostałymi kaplicami, kościołami oraz klasztorem Bernardynów w Kalwarii Zebrzydowskiej jest na Światowej Liście Dziedzictwa Kulturowego UNESCO).  Malowniczymi, krętymi i pełnymi śniegu ścieżkami dotarliśmy do rynku w Lanckoronie. Jest to perełka na szlaku architektury drewnianej – liczne zabytkowe domy z podcieniami.  W jednym z nich, najstarszym, zlokalizowane jest regionalne Muzeum im. Antoniego Krajewskiego eksponujące miedzy innymi pamiątki po Konfederatach Barskich.

"Talk to me!"

Od 02.11.2009r. do 31.07.2012r.

uczniowie klas III Liceum Ogólnokształcącego oraz II Liceum Profilowanego biorą udział w projekcie pt. "Talk to me! - organizacja alternatywnych zajęć językowych dla młodzieży"

Program realizowany jest pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz współfinansowany ze środków EFS w ramach PO KL. 

Zajęcia obejmują:

  • Zajęcia języka angielskiego
  • Blok warsztatowy w języku angielskim
  • Językowe wycieczki szkolne

Dla najlepszych: letnie obozy językowe

FENIKS

W ZS nr 3 realizowany jest program "FENIKS - długofalowy program odbudowy, popularyzacji i wspomagania fizyki w szkołach w celu rozwijania podstawowych kompetencji naukowo-technicznych, matematycznych i informatycznych uczniów" współfinansowany w ramach EFS. 

Termin realizacji: 02.01.2009r do 31.05.2012r. 

 Celami programu są między innymi:

  • Rozbudzenie zainteresowania naukami ścisłymi
  • Uzupełnienie i ugruntowanie wiedzy z fizyki
  • Rozwinięcie zainteresowań poznawczo- naukowych

Program jest realizowany przez konsorcjum Uniwersytetu Jagiellońskiego (lider programu), Uniwersytetu Humanistyczno - Przyrodniczego im. Jana Kochanowskiego w Kielcach i Uniwersytetu Rzeszowskiego. 

W projekcie bierze udział grupa 10 uczniów Liceum Ogólnokształcącego. Zajęcia uczą ostrości myślenia i dogłębnego rozumienia pojęć i zjawisk fizycznych. Budują proste modele, rozpoznają i stosują funkcje matematyczne w wymiarze praktycznym. Przygotowują "projekty fizyczne" m.in. w oparciu o doświadczenia przeprowadzone w pracowniach uczelnianych.

"Inwestuj w siebie - pokonaj bariery" - rok 2008

Zespół Szkół nr 3 w Wadowicach im. Ks. Józefa Tischnera realizował w dniach od 13 października do 15 grudnia 2008r. program "Inwestuj w siebie - pokonaj bariery". W ramach programu uczniowie uczestniczyli w następujących zajęciach: 

 Rodzaj zajęć

Przedmiotowe koła zainteresowań:

  • j. angielski
  • j. niemiecki
  • matematyka
  • studio filmu obcojęzycznego
  • historia
  • wos
  • geografia
  • biologia
  • przedmioty ekonomiczne
  • Nauka pływania
  • Praca z uczniem zdolnym - twórcza matematyka

Zajęcia rozwijające zainteresowania, zamiłowania i uzdolnienia uczniów

  • biologia w doświadczeniach
  • zajęcia teatralne - Klub Miłośników Teatru WYJAZDY DO TEATRU
  • projektowanie stron www z użyciem technik multimedialnych
  • rejestracja wydarzeń szkolnych i prowadzenie multimedialnej kroniki
  • algorytmika i programowanie
  • Czy wiesz, co jesz?
  • Zajęcia z fizyki dla pasjonatów

Zajęcia o charakterze psychologiczno - pedagogicznym wspierające rozwój ucznia:

  • zajęcia "Poznajemy siebie, czyli jacy jesteśmy" - w ramach przeciwdziałania agresji dla klas pierwszych
  • zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień dla klas drugich
  • zajęcia z zakresu propagowania idei pierwszej pomocy oraz wolontariatu szkolnego

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:

  • zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z:
    • j. polskiego
    • matematyki
    • j. angielskiego
    • j. niemieckiego
  • wyrównywanie różnic w poziomie wiedzy i umiejętności wynikających z uczęszczania do różnych szkół gimnazjalnych:
    • j. polski
    • elementarz matematyczny

Zajęcia o charakterze sportowo - rekreacyjnym:

  • aerobik dla zdrowia i lepszej kondycji
  • piłka siatkowa dla dziewcząt
  • piłka siatkowa dla chłopców
  • nauka tańca
  • doskonalenie umiejętności i elementów taktycznych w piłce koszykowej
  • zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla młodzieży z oznaczoną grupą korekcyjną
  • doskonalenie technik pływania

Zajęcia kształtujące postawy przedsiębiorczości oraz podejmowania aktywności edukacyjnej i zawodowej:

  • Środowisko naturalne w procesie gospodarowania
  • Przygotowanie do założenia i prowadzenia własnej firmy
  • Zarządzanie firmą
  • Przygotowanie do świadomego uczestnictwa w życiu gospodarczym kraju

 "Bądź aktywny w czasie wolnym"- rok 2007

 Zespół Szkół nr 3 w Wadowicach im. Ks. Józefa Tischnera realizował w dniach od 3 września do 14 grudnia 2007r. program "Bądź aktywny w czasie wolnym" - w ramach "Rządowego programu wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2007 roku". 

Formy realizacji programu

Dodatkowe zajęcia rozwijające wiedzę i umiejętności 

Rodzaj zajęć

Przedmiotowe koła zainteresowań:

  • j. polski
  • j. angielski
  • j. niemiecki
  • j. francuski
  • matematyka
  • historia
  • wos
  • geografia
  • biologia
  • przedmioty gastronomiczne
  • przedmioty ekonomiczne
  • SKS

Nauka pływania Praca z uczniem zdolnym

Przewidywana liczba uczniów objętych wsparciem:

  • poznawanie małej ojczyzny - kuchnia regionalna
  • z ochroną przyrody za pan brat - warsztaty proekologiczne
  • zajęcia teatralne - Klub Miłośników Sztuki
  • projektowanie stron www z użyciem technik multimedialnych
  • rejestracja wydarzeń szkolnych i prowadzenie multimedialnej kroniki
  • przygotowanie tras wędrówek po małej ojczyźnie
  • kółko filozoficzne (szerzenie filozofii patrona szkoły i umiejętności identyfikacji z wartościami życia)

Zajęcia o charakterze psychologiczno - pedagogicznym wspierające rozwój ucznia:

  • zajęcia "Poznajemy siebie, czyli jacy jesteśmy" - w ramach przeciwdziałania agresji dla klas pierwszych
  • zajęcia z zakresu profilaktyki uzależnień dla klas drugich
  • zajęcia z zakresu zapobiegania chorobom cywilizacyjnym

Dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:

  • zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z:
    • j. polskiego
    • matematyki
    • j. angielskiego
    • j. niemieckiego
  • zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego z:
    • przedmiotów ekonomicznych
    • przedmiotów gastronomicznych
    • zajęcia przygotowujące do egzaminu zawodowego dla klas zawodowych (2k, 3p)
  • wyrównywanie różnic w poziomie wiedzy i umiejętności wynikających z uczęszczania do różnych szkół gimnazjalnych:
    • j. polski
    • elementarz matematyczny

Zajęcia o charakterze sportowo - rekreacyjnym:

  • klub chirliderek
  • piłka siatkowa

Zajęcia kształtujące postawy przedsiębiorczości oraz podejmowania aktywności edukacyjnej i zawodowej:

  • edukacja ku kreatywności
  • koło przedsiębiorczości
  • kształcenie języków obcych w ramach zajęć "Zanim wyjedziesz do pracy w Europie":
    • j. angielski
    • j. niemiecki

Aktualności szkolne

Ważne ogłoszenie

Ogłoszenia - Projekt T-G CKZiU II

bip

tablica malopolska

covid19

  ■    Plan lekcji
  ■    Plan lekcji - Maj 2021