uczniowie szkoły

Dnia 04.09.2019 r. o godzinie 20.50 zebraliśmy się wszyscy na dworcu PKS w Wadowicach, by rozpocząć naszą austriacką przygodę. Droga upłynęła nam szybko i radośnie. Do hostelu w Salzburgu dotarliśmy po godzinie 8.00. Oddaliśmy nasze bagaże do przechowalni i zaciekawieni wyruszyliśmy, aby zwiedzić miasto Salzburg. Pierwsze miejsce w które się udaliśmy - Ogrody Mirabell, zachwyciły nas swoim urokiem i kompozycjami kwiatów. Pani przewodnik, która nam towarzyszyła, opowiedziała nam historię tego miejsca, a my mogliśmy – po raz pierwszy - poczuć atmosferę miasta Mozarta. Następnie przeszliśmy mostem przez rzekę Salzach, by dotrzeć do najsłynniejszej w Salzburgu uliczki Getreidegasse, gdzie podziwialiśmy kamienicę, w której urodził sięw 1756 r. słynny austriacki kompozytor – Wolfgang A. Mozart oraz urokliwe sklepiki, kawiarenki i restauracje. Przypomniał się nam Kraków i troszeczkę zatęskniliśmy za ojczyzną. Zwiedzając Salzburg, poznawaliśmy lepiej jego historię, kulturę oraz zabytki. Szczególnie zachwyciła nas panorama miasta z Góry Mnicha i majestatyczna Twierdza Hohensalzburg, jak również Katedra św. Ruperta i Kościół św. Piotra. Barokowa architektura miasta, fontanny, ryneczki urzekły nas i sprawiły, że Austria stała się dla nas troszkę bliższa. Spacerując po Salzburgu, mieliśmy okazję dowiedzieć się również, skąd pochodzi jego nazwa, kto sprawował w nim władzę oraz co przyczyniło się do jego rozwoju. Poznaliśmy również lokalne przysmaki oraz regionalne stroje ludowe. Pani przewodnik przybliżyła nam również najnowszą historię miasta i zapoznała nas z bogatą kulturalną ofertą Salzburga. Po intensywnym zwiedzaniu udaliśmy się na pyszną obiadokolację oraz na zasłużony odpoczynek do naszego hostelu.

Dzień drugi wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, a następnie udaliśmy się w dalszą drogę. Zatrzymaliśmy się w malowniczym, renesansowym pałacu Hellbrunn -gdzie zwiedzaliśmy wnętrza zameczku, jak również jego ogrody. Tam czekała na nas niezwykła niespodzianka. Okazało się, iż arcybiskup – Markus Sittikus – pomysłodawca i twórca całego kompleksu miał niezwykłe poczucie humoru. Nakazał swojemu architektowi – Santino Solari – zbudować ogrody pałacowe i ukryć w nich wodne atrakcje, które miały zaskakiwać jego gości. Okazało się, że bawią one zwiedzających od ponad 400 lat. My też daliśmy się nabrać!!! Ukryte w fontannach, rzeźbach, czy fasadach mechanizmy tryskały na nas wodą i to w najbardziej nieoczekiwanych chwilach! Odprężeni wsiedliśmy do autokaru i malowniczą alpejską trasą udaliśmy się do Hallstatt. To perła regionu Salzkammergut, wpisana na listę UNESCO. Przepiękne miasteczko położone jest nad jeziorem i otoczone szczytami górskimi. Wzdłuż jeziora Hallstätter See biegnie urokliwy deptak, którym i my mogliśmy spacerować, podziwiając to malownicze górskie miasto. Znajdują się tu urzekające kościółki, sklepy z pamiątkami, restauracje regionalne oraz punkty widokowe. Ostatnim punktem naszej wyprawy był wspaniały rejs po jeziorze Hallstätter See. Mogliśmy się odprężyć przed podróżą i podziwiać Alpy. Po kolejnym dniu pełnym wrażeń, udaliśmy się, trochę z żalem, w drogę powrotną do Wadowic.

Organizatorami i opiekunami II międzyklasowej wycieczki – tym razem do Austrii:):):)– były: p. Anna Bieniek, p. Zofia Korzeniowska-Wójcik oraz p. Anna Malczyk

• IMG_6387

bip

Karta Szkolna

tablica malopolska

■    Plan lekcji (grudzień 2019)